سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کولر گازی دیواری چگونه کار می کند؟

آیا می خواهید خانه خود را به روشی کارآمد و مقرون به صرفه خنک کنید؟ کولرهای گازی از طریق دیوار می توانند انتخاب خوبی برای خنک نگه داشتن شما و منزلتان باشند.
ویلیس کریر، یک مهندس آمریکایی، اولین تهویه مطبوع مدرن را در سال 1902 اختراع کرد. از آن زمان، اصلاحات طراحی منجر به نوآوری های شگفت انگیز تهویه مطبوع از جمله تهویه مطبوع دیواری شده است. تهویه مطبوع دیواری که به اندازه واحدهای نصب شده روی پنجره محبوب نیست، با چالش های منحصر به فرد و مزایای قابل توجهی همراه است.

کولر گازی از طریق دیوار چیست؟
کولر گازی دیواری چگونه کار می کند؟
انواع کولر گازی دیواری
120 در مقابل 220 ولت
آستین ثابت در مقابل آستین کشویی
کولر گازی ترمینال بسته بندی شده
نحوه انتخاب کولر گازی دیواری
نصب و نگهداری کولر گازی دیواری
کولر گازی از طریق دیوار چیست؟
دستگاه های تهویه مطبوع از طریق دیوار، دستگاه های خنک کننده مستقلی هستند که به طور دائم در دیوار بیرونی ساختمان نصب می شوند. این واحدها که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سطح دیوار داخلی به بیرون باز شوند، با ایجاد یک مهر و موم هوا در هنگام نصب مناسب، کارایی را به حداکثر می‌رسانند. و پس از نصب، هرگز نیازی به برداشتن آنها نیست، مگر برای سرویس یا تعویض.

کولر گازی دیواری چگونه کار می کند؟
مانند همه تهویه مطبوع مدرن، واحدهای از طریق دیوار با دمیدن هوا بر روی کویل های حاوی گاز خنک کننده کار می کنند، در حالی که هوای گرم را به بیرون خارج می کنند. واحدهای از طریق دیوار معمولاً مستطیل شکل هستند و در یک سوراخ با قاب دقیق در یک دیوار بیرونی، در یک آستین محافظ مخصوص ساخته شده قرار می گیرند. تناسب آستین و سوراخ اطراف دستگاه یک مهر و موم هوا را فراهم می کند و راندمان خنک کننده را به حداکثر می رساند.

بیایید مزایای AC دیواری را با سایر انواع واحدهای خنک کننده مقایسه کنیم. AC های پنجره اغلب باید در پایان فصل خنک کننده برداشته شوند و به یک مهر و موم کاملاً هوابند دست نمی یابند. آنها همچنین منظره را از طریق پنجره پنهان می کنند. کولرهای گازی پرتابل نیز همین مشکلات را دارند و فضای کف خانه شما را کاهش می دهند.

کولرهای گازی مینی اسپلیت بدون داکت قوی هستند، اما اغلب صدای بسیار بیشتری نسبت به دستگاه های از طریق دیوار دارند. مینی اسپلیت ها همچنین نیاز به نصب واحدهای کندانسور بزرگ در بیرون دارند. واحدهای از طریق دیوار به دلیل بی صدا بودنشان در مقایسه با سایر انواع تهویه مطبوع شناخته می شوند و برخی از مدل ها با شدت کمتر از 50 دسی بل کار می کنند.

انواع کولر گازی دیواری
هنگام خرید تهویه مطبوع دیواری، این تفاوت های کلیدی را در هنگام انتخاب در نظر داشته باشید:

120 در مقابل 220 ولت
تقریباً تمام کولرهای مدرن، از جمله مدل‌های دیواری، برای خروج از پریزهای برق 120 ولتی طراحی شده‌اند. چند مدل بزرگتر به پریز برق 220 ولتی نیاز دارند، به این معنی که اگر پریز 220 ولتی در نزدیکی شما نباشد، باید آن را ارتقا دهید. اگر در مورد هر یک از این موارد مطمئن نیستید، قبل از خرید کولر گازی که نیاز به پریز 220 ولت دارد، با یک برقکار مشورت کنید.

آستین ثابت در مقابل آستین کشویی
همه تهویه مطبوع از طریق دیوار دارای آستین های فلزی هستند که واحدها را در جای خود نگه می دارد. این آستین ها را می توان به طور دائم به دستگاه ثابت کرد یا قابل جابجایی کرد. سرویس تهویه مطبوع با آستین های قابل جابجایی آسان تر است، مشروط بر اینکه یک واحد جدید متناسب با آستین قدیمی خود پیدا کنید.

برخی (و نه همه) تهویه مطبوع با آستین های متحرک برای کار در پنجره ها و همچنین دیوارهای بیرونی طراحی شده اند. قبل از اقدام به نصب یک واحد از طریق دیوار در یک پنجره، حتما دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید.

کولر گازی ترمینال بسته بندی شده
به طور معمول بزرگتر و قدرتمندتر از اکثر واحدهای داخلی دیوار، اکثر سیستم های تهویه مطبوع پایانه بسته بندی شده (PTAC) قابلیت گرمایش و همچنین سرمایش قوی را ارائه می دهند. PTAC ها که اغلب در هتل ها و بیمارستان ها استفاده می شوند، گران تر از واحدهای معمولی از طریق دیوار هستند، اما اگر قصد دارید خانه خود را گرم کنید و همچنین خنک کنید، می توانند در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کنند.

برخی از PTAC ها دارای سیم هستند و می توانند به پریزهای معمولی وصل شوند. سایرین باید به سیستم برق خانه شما متصل شوند.

نحوه انتخاب کولر گازی دیواری
با گزینه های بیشتر از همیشه، انتخاب بهترین کولر گازی دیواری ممکن است دلهره آور به نظر برسد. لازم نیست که باشد. در اینجا موارد اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

هزینه: این مقدار بسیار متفاوت است. کولرهای دیواری کوچک و ساده می توانند تا 400 دلار قیمت داشته باشند. واحدهای بزرگ، قدرتمند و پر ویژگی به راحتی می توانند 1500 دلار یا بیشتر قیمت داشته باشند. بین این دو نقطه افراطی یک نقطه میانی پرجمعیت وجود دارد.
اندازه: این به اندازه فیزیکی واحد (چقدر فضای دیوار طول می کشد) و همچنین ظرفیت خنک کننده آن اشاره دارد و معمولاً بر حسب واحد حرارتی بریتانیا (Btus) در ساعت بیان می شود. فضاهای بزرگتر به یک دستگاه تهویه مطبوع با درجه Btu بالاتر نیاز دارند تا فضا را خنک نگه دارد. برای تجزیه و تحلیل دقیق نیازهای ظرفیت خنک کننده برای اندازه اتاق معین، نمودار زیر "راهنمای خرید" را بررسی کنید.
بهره وری انرژی: اگر صرفه جویی در مصرف برق برای شما مهم است، به دنبال واحدی با کنترل های سرعت متغیر و حالت های ذخیره انرژی باشید. همچنین مراقب واحدهایی با برچسب انرژی ستاره باشید. این واحدها حداقل 10 درصد کارایی بیشتری نسبت به مدل های مشابه دارند.
کنترل های الف